ik leef ook nog! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu ik leef ook nog! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu

ik leef ook nog!

Door: Syb en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva en Syb

02 Augustus 2005 | Roemenië, Oradea

ja pap mam, zusje broertje,Ik leef ook nog!
Terwijl ik zonet nog buiten op het terras zat heeft syb een mail getypt die onze situatie prima beschrijft.. Het is heel indrukwekkend allemaal.. Ik krijg nu ik dit aan het typen ben zelfs tranen in mn ogen als ik denk aan sommige van de kindertjes in het ziekenhuis.. Het is zo hopeloos... Je hebt de neiging er eentje mee te nemen..Wij zijn gewend dat als je daadwerkelijk in de goot belandt, dat er dan altijd nog een moeder of vader of tante of oma of buurvrouw is die eten aan je kan geven en een bedje.. De meeste van deze kinderen worden geboren in het ziekenhuis en moeder komt op een dag gewoon niet meer.. Die vrouwen moeten zo arm zijn en denken waarschijnlijk elke dag aan hun kinderen..

Ik heb echt het gevoel dat we iest goeds doen.. we kunnen dan wel niet de wereld verbeteren, maar in elk geval even deze kinderen op de arm nemen en rustig een fles geven.

De, dit klinkt grof maar zo is het wel, 'betere' kinderen, dus zonder grote handicaps, gaan naar een weeshuis. Daar hebben ze heel weinig persoonlijke aandacht,en gedragen de kinderen zich anders dan gewone kinderen. Zoals een jongetje van een jaar of 10 die een paar woorden engels kent, en je alleen maar bestookt met 'fuck you' en 'shut up' en daar dan bij zit te glimlachen... De pechvogtels leven nog een tijdje in het ziekenhuis en overlijden daar...

Maargoed, naast al dit indrukwekkende hebben we ook zeker heel veel plezier! Na wat probleempjes met onze westerse darmen vandaag weer een heerlijke drol in de pot(jammie) en elke dag witte kool is mijn favoriet!

In het weekend de bergen.. we kijken er zeker naar uit!!

Tot snel!
x eva (de priester mocht mij al meteen niet toen ik mijzelf aan hem voorstelde...)..

  • 03 Augustus 2005 - 11:39

    Rosan:

    Mooi dat alles goed gaat. Hier is het ook allemaal goed we missen alleen het mooie weer. veel plezier in de bergen. groetjesss Rosan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Oradea

Eva en Syb
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 7935

Voorgaande reizen:

26 Juli 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: