weekend in de bergen - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu weekend in de bergen - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu

weekend in de bergen

Door: Syb en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva en Syb

08 Augustus 2005 | Roemenië, Oradea

dagdag!

Na een weekendje in de bergen zijn we weer in Oradea.. Helaas lukt het niet om een paar fotoos te plaatsen, maargoed.

Vrijdagochtend vroeg zijn we met de trein naar een van God verlaten oord vertrokken.. Anderhalf uur boemelen door minidorpjes en oude mannetjes die hun kudde koeien over de weides loodsen..
Toen we uitstapten bleek meteen dat het een levendig dorpje was, zo aan de voet van de bergen.. er was een markt gaande met kleding-schoenen-lappen stof-vanalles.. Karren kwamen aanrijden. (twee vrouwtjes achterop de aanhangwagen met hun hoofddoekjes en pantys haha)
Een half uurtje lopen, naar een houten chaletje aan de rivier.. heel idyllisch tegenover een grot. Overal mensen aan het kamperen: echt gaaf!! Het hele weekend hebben we buiten geleefd.. beetje gewandeld, een kampvuur gemaakt. Originele Bograc (een soort goulash soep) en Mamaliga (pap van een soort maispoeder met veel kaas en worst) boven het vuur.. echt vijf eeuwen terug in de tijd. We konden slapen op het zoldertje van de chalet (heerlijk tussen de vlooien..). Echt back to basic. De 'bathroom' was een veldje aan de rivier, een stukje verderop. Goed.. veeel Boonanza gespeeld, heel komisch in een internationaal gezelschap (voor de kenners: Blauwe Bonen zijn hier 'Billyboys', Ogenbonen heten 'Mike Tyson' en de Bruine bonen 'garbage'.. heel grappig.

Nu weer terug in de stad, straks weer naar het ziekenhuis. We gaan even proberen ergens draad (wol) te kopen, om morgen in het weeshuis met de kinderen armbandjes te kunnen maken.. In de planning ligt zaterdag een dagje Cluj.. Voor nu doen we het rustig aan: genieten van een ontbijtje, spelletjes, heel relaxed. Echt hard werken is het niet.

Goed. Bye bye en tot snel,
en als je echt nieuwsgierig bent: kijk op www.suncuius.tk: je ziet de grot en het houten hutje waar we in sliepen!

Doeg
Syb en Eef

• 08 Augustus 2005 - 16:42

Janna:

Hey Syb en Eef,
    Wat cool om te horen dat jullie zo'n super vakantie hebben, lijkt me echt een leuke ervaring! Hier in Nederland regent het de hele tijd :-(.
    Dit berichtje ook even om Eva erop te wijzen dat ik haar een e-mail gestuurd heb i.v.m. Gyas. Het blijkt dat de manier van opgeven buiten de Kei-week om toch anders in zijn werk gaat. Dus Eva: lees die mail en maak er werk van!
    Tot na de vakantie!!
    Kus Janna

• 09 Augustus 2005 - 18:19

Rinus:

Klinkt goed daaro.

Deze homeboy zit aan de spaanse noordkust, ook dik relaxe shizzle hier. beetje te warm en iets te mooi weer.. ;)