Dierentuin, uitgaan, Roemeense familie-aangelegen - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu Dierentuin, uitgaan, Roemeense familie-aangelegen - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu

Dierentuin, uitgaan, Roemeense familie-aangelegen

Door: Syb en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva en Syb

11 Augustus 2005 | Roemenië, Oradea

hallo allemaal!

Voordat we morgen weer een lang weekend naar de bergen zullen gaan (!), even een bericht vanuit het zonnige Oradea.

Deze week zijn we weer elke dag naar het weeshuis en/of het kinderziekenhuis gegaan. Dinsdag hadden we in een winkeltje wat wol gekocht, om samen met de weeskinderen armbandjes, kettingen enz te maken.. Ze vonden het prachtig en het leverde veel gekleurde armbandjes op. Gisteren zijn we met een stuk of 25 kinds naar de zoo geweest.. Eerst er naar toe wandelen en een beetje in het engels tellen en de kleuren leren in het roemeens.. Daarna een boel dieren in veel te kleine hokjes: Veel vogels, katten, wolven, apen, zelfs een paar tijgers en leeuwen en een paar lama's.. Erg leuk om de kinderen op deze manier een leuke dag te geven.

De babietjes in het ziekenhuis blijven aangrijpend en vanmiddag gaan we er weer naar toe.. Je neemt ze op de arm en geeft ze de fles, en hoopt dat ze niet heel hard beginnen te huilen als je wegloopt.. Sommige verpleegsters zijn erg hardhandig en dat is moeilijk om aan te zien. Er was van de week ook een adoptiemoeder voor een van de babies.. Het is dan toch wel weer mooi dat die jongen een toekomst heeft.

Gisteren was de zus van Tibi (onze guide) jarig, en de familie had een surprise party georganiseerd. Wij dachten aardig te zijn, en zelf een slagroomtarat in elkaar te flanzen... Beetje knullig, want later bleek dat de familie een hele speciale slagroomtaart had besteld bij de bakker met de naam van de jarige erop enzo.. (nogal een contrast dus..) Heel leuk om zo Tibi's familie te ontmoeten: De hele familie kwam langds.. Tegelijkertijd stond keihard de TV aan, En de radio.. Niet echt ons beeld van een knusse verjaardagspartij maargoed. Halverwege de avond werd er pizza besteld (!) en daarna kwamen de twee tarten op tafel.. Waarna iedereen naar huis ging. Wij concluderen dat alles steeds net even anders verloopt dan dat je zou verwachten..

Nou doeiii
en la revedere

Syb en eef

• 12 Augustus 2005 - 18:21

Hanneke René En Mick:

nou nou idd allemaal anders dan wat je zou denken maar geloof dat jullie het wel naar jullie zin hebben. veel plezier nog

• 14 Augustus 2005 - 14:26

Sybspa:

hardhandige verpleegsters:
    poster maken en ophangen?