kamperen in de bergen - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu kamperen in de bergen - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Eva en Syb - WaarBenJij.nu

kamperen in de bergen

Door: Syb en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva en Syb

15 Augustus 2005 | Roemenië, Oradea

szia!

Afgelopen weekend was geweldig: Vrijdagmorgen zijn we opnieuw naar de bergen gegaan. Marius (een gezellige Roemeen, het vriendje van een geneeskunde studente( had een busje geregeld van zijn opa en hij bracht ons naar het centrum van het Apuseni-gebergte... Supermooi: 50 kilometer of een een weg vol gaten naar het einde van de wereld.. Kleine dorpjes, oude mannetjes met koeien, paard en wagen, groene bergen... We hebben onze tentjes opgezet aan een riviertje (ijskoud..) en een superweekend gehad.. De eerste dag was regenachtig, dus boonanze spelen in een tentje. Vuurtje maken, aardappels poffen, Wandelen naar een waterval, koffie drinken in het barretje. Zaterdagavon waren we compleet met in totaal 10 mensen.. Kampvuur, halve liters bier uit plastic, een heel bos dat fungeert als toilet. Christina (een klein popje met gelakte nagels en korte truitjes) nam ons mee het bos in om paddestoelen te zoeken..!In de avond werd het fris maar het vuur kon ons opwarmen.. echt ontzettend gelachen, weer om woordgrapjes en taalproblemen.. Zelfs nog 'juffen' gespeeld met roemenen die amper in het engels tot 20 kunnen tellen (of lag dat aan hret bier..).. haha. Echt heerlijk en zeker een plek om naar terug te keren.
De laatse dagen, het gaat zoo snel! Deze week nog een paar keer daar het orphanage en het ziekenhuis. Vanavond maken Georgia en Doris (de twee oostenrijksen) Wiener Snitzel. Woensdag naar het kuuroord hier vlakbij en vrijdag naar Cluj.

La revedere!

ps: ook grappig, mensen die in Nederlandse t-shirts lopen:: zie je ineens iemand met een shirt van de Gamma of van een kroegentocht in 1993 haha..
Zondag de hele dag genoten van de bergen en de zon

• 15 Augustus 2005 - 12:20

Lizzy:

Hey syb!

Net weer terug van vakantie en even al jullie berichtjes gelezen. Klinkt echt super allemaal, jullie zijn echt alles eruit aan het halen volgens mij, helemaal goed! Veel pelzier daar nog en tot snel!

Liefs

• 15 Augustus 2005 - 15:28

Masiet:

Hee meiden, leuk om te horen dat primitief kamperen supergaaf is. Je hebt niet veel nodig om te kunnen genieten. Sterkte met de laatste bezoekjes, jullie doen goed werk.

Groetjes

• 15 Augustus 2005 - 18:31

Elbo:

Wat fijn om wat van jullie te horen. Handig deze site. Ik merk dat jullie je wel vermaken daar.
    Is er op het platteland nog wat te zien van de Ceaucescu-erfenis? En hoe zit het met de afkeer tegenover Rusland en/of de Sovjet-Unie? Misschien wel niet de eerste vraag die je een Roemeen stelt, maar leek me interessant. In ieder geval veel succes en plezier, tot gauw!

Elbert

• 15 Augustus 2005 - 19:14

Sybspa:

het wordt steeds leuker daar. Laat daar ook een T-shirt achter !

• 15 Augustus 2005 - 19:33

Bernadet:

hallo eva en syb
    leuk om weer jullie belevenissen te lezen. Wij zijn terug van hongarije. Anja en marcel vinden julie berichtjes ook erg informatief!, zij hebben hier vandaag(maandag) gegeeten. vera logeert hier vannacht!
    groetjes bernadet en nog veel plezier

• 15 Augustus 2005 - 20:22

JannaA:

heey leuk man wat jullie daar allemaal doen!
    heel indrukwekkend! veel succes en have fun!!