Vakantie informatie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Eva en Syb - WaarBenJij.nu Vakantie informatie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Eva en Syb - WaarBenJij.nu

Vakantie informatie

Door: Syb en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva en Syb

21 Juli 2005 | Nederland, Groningen

Lieve vrienden, vriendinnen, vaders, moeders, broertjes, zusjes, ooms, tantes en andere belangstellenden!

Aanstaande dinsdag, 26 juli, zullen wij ons een maandje naar het oosten des Europa's begeven om ons daar hopelijk nuttig te maken en vooral een leuke tijd te hebben. We gaan meewerken aan het Orphanage Project in Roemenië. Via deze website zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen, maar eerst even een korte-cursus-wat-gaan-ze-daar-eigenlijk-doen:

Het Orphanage Project is een zogenaamd Public Health-project van de IFMSA. De IFMSA is een internationale club van geneeskundestudenten over de hele wereld, en zij organiseren onder andere stages voor studenten in buitenlandse ziekenhuizen. Voor jongerejaars studenten (zoals wij) is een Public Health project mogelijk, omdat daarvoor geen klinische ervaring nodig is. Alles wordt voor en door studenten georganiseerd.

Zo schreven wij in het voorjaar van dit jaar een brief naar een meisje in Noorwegen, die dit project in Roemenië coördineert. We schreven waarom juist wij zo geschikt zijn voor dit project en waarom we er graag aan zouden willen meedoen. Enkele weken kregen we bericht dat we waren geselecteerd en dat we waren geplaatst in Oradea (zeg: Oráadea), een stad in het Noord-Westen van Roemenië tegen de Hongaarse grens aan. Hartstikke leuk natuurlijk! We kregen e-mails van de organisatoren in die stad zelf en zo werd voor ons ook steeds duidelijker wat we daar zoal kunnen verwachten:

"Hello!
My name is Pop Traian-Dumitru.
I`m the coordonator of Orphanage Initiative in Romania in Oradea.
I`m glad that you chose to spend some of your spear time to take care of the abandoned kids from Oradea. Our project in Oradea is developed at the Hospital for kids from Oradea and at the Orphanage. You can ask me anythink that you want about this project and I will give you all the details. It wiil be necessary for you to tell me the exact date when you will arrive in Oradea your full name age sex and country and your passport serial number so I can take care of all the paper work. I expect your answer and questions about everythink that you want to no about the project city or other stuf that you want to know.
Ihope that we could communicate well until you will arrive in Oradea
Yours truly, Traian-Dumitru"

..dat gaat helemaal goed komen!!

We zullen op 2 augustus beginnen met het project. We zijn in totaal met 5 studenten, namelijk een meisje uit Duitsland, één uit Oostenrijk en een meisje uit Rotterdam. Die zullen we ter plekke ontmoeten. De ochtenden werken we mee in het weeshuis en de middagen zullen we de kinderafdeling van het plaatselijke ziekenhuis bezoeken. De kinderen in het weeshuis zijn (voor wat wij gehoord hebben) tussen de 10 en 18 jaar oud. We hopen dat we een beetje met ze kunnen praten (engels, roemeens, frans?) en dat we het vaste personeel goed kunnen helpen. Naast onze werkzaamheden hopen we kennis te kunnen maken met het Roemeense studentenleven. Waarschijnlijk logeren we in een kamer van een student of een studentenflat van de universiteit of iets dergelijks. Enkele weken geleden hoorden we dat er tegelijkertijd met onze aanwezigheid ook een Summerschool plaatsvindt in de bergen bij Oradea. We zijn al uitgenodigd om daar ook naar toe te komen...

Voorafgaand aan deze drie weken hard (?) werken, zullen we eerst een weekje vakantie gaan vieren. We vliegen op de 26ste naar Bratislava (Slowakije). Daar zullen we een nachtje blijven en dan waarschijnlijk doorreizen naar Boedapest.. Vanaf daar zien we het wel, en hebben we een weekje de tijd. Er is in Boedapest volgende week een formule-1 race-wedstrijd (één van onze gróotste hobby's...) dus we zien wel hoe het gaat.

Even praktisch (voor als ons vliegtuig neerstort ofzo.. zou toch sneu zijn voor die kindertjes...):

Vlucht héén:
di 26-07-2005 10:30 - 12:25 uur
Amsterdam > Bratislava met SkyEurope (één of andere louche Oost-Europese maatschappij, dus bidt voor ons...)
vluchtnummer NE611

Vlucht terug:
wo 24-08-2005 07:50 - 09:10 uur
Bratislava > Amsterdam
vluchtnummer NE610

De eerste nacht logeren we in:
Patio Hostel Reception
Spitalska 35
811 08 Bratislava
Slovakia
phone: +421 2 52925797
fax: +421 2 52968130
booking@patiohostel.com
www.patiohostel.com

Daarna hebben we een onbekende woon- of verblijfplaats...

Van 2 tot 22 augustus zitten we in Oradea. Contactpersoon is traian dumitru (traian_dumitru@yahoo.com)

Oja: wij zijn allebei orgaandonor ;)

Tot snel!

Sybrich en Eva

s.tiemersma@student.rug.nl
+31(0)653676458 paspoortnr: NF9394159

e.a.van.sebille@student.rug.nl
+31(0)648256799 paspoortnr: M13907215

We weten niet of onze mobiele telefoons werken in Roemenië, maar hierbij toch onze nummers (voor noodgevallen want is duur..)

• 22 Juli 2005 - 09:51

Hanneke:

nou meisy's veel plezier daar hier word aan jullie gedacht

• 23 Juli 2005 - 14:21

Eefje:

Hey Eva,
    Klinkt goed!!! Leuk dat ik je mail voor deze site kreeg. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan tegenkomen.
    Groetjes Eefje Lagé

• 24 Juli 2005 - 19:51

Janna:

hele informatie, is ook wel nodig, veel succes!